İhlas Pazarlama

İhlas Pazarlama, faaliyetlerini; Demolu Ürünler, Dağıtım ve Satış Kanalı ve Yetkili Servisler olmak üzere üç farklı kanal yapısı üzerinden yürütmektedir.

İhlas Grubu’nun elektrikli ve elektronik ev aletleri ürünlerinin pazarlama faaliyetlerini yürüten İhlas Pazarlama, satış sonrası hizmet veren yetkili servis kadrosuna ve Türkiye Gazetesi’nin abonelere ulaşımını sağlayan, Türkiye’nin en büyük dağıtım ve satış organizasyonlarından birine sahiptir.

Türkiye çapına yayılan dağıtım ağı
Ağırlıklı olarak İhlas Ev Aletleri tarafından üretilen elektrikli ve küçük ev aletleri ürünlerinin pazarlama ve satış faaliyetlerini gerçekleştiren İhlas Pazarlama, Türkiye’nin 75 ilinde, 286 gazete dağıtım ve satış noktası 145 yetkili servis noktası ile; satış, servis ve gazete dağıtım alanlarında tüketicilere ulaşmaktadır.

Güçlü ürün portföyü
İhlas Ev Aletleri’nin üretmiş olduğu Aura markalı ürünler, İhlas Pazarlama’nın portföyünde ciro ve katma değer açısından önemli bir ağırlık taşımaktadır. Türkiye’nin ilk NSF Belgeli su arıtma cihazı Aura Cebilon ve TÜBİTAK tarafından desteklenen, Avrupa’dan tasarım ödüllü Aura Cleanmax Temizlik Robotu’nu yaygın satış ve servis ağıyla tüketicilerle buluşturmaktadır. Buna ek olarak bayi ağı vasıtasıyla, pek çok ürünün toptan pazarlaması da gerçekleştirilmektedir. Satış noktalarında ürün tedariki çeşitlendirilmiş, küçük ev aletleri ile elektronik ürünlerde farklı beklentilere hitap eden pek çok dünya markasının da satışı yapılmaktadır.

Büyük organizasyon yapısı
Her ay müşterilere 246.000 ziyaret gerçekleştirmekte olan İhlas Pazarlama, bunun yanı sıra, gazete dağıtım, aktif satış ve mağaza faaliyetleri de yürütülmektedir. Ayrıca, birçok şehirdeki yetkili servis personeli ile geniş çapta hizmet veren bir pazarlama şirketidir.

İhlas Pazarlama A.Ş.’de; Demolu Ürünler, Dağıtım ve Satış Kanalı ve Yetkili Servisler olmak üzere üç farklı kanal yapısı mevcuttur.

Demolu ürünler
Referans Kaynağı: Demo/Müşteri Ziyareti
Yapılan her demo ve satış, bir referans kaynağına bağlanmıştır. Demolu ürünlerin tanıtımından ve satış sonrasında, müşteri ziyaretlerinden referans alınmaktadır.

Demobank/müşteri iletişimi
İhlas Pazarlama çağrı merkezlerinde de iletişim uzmanı demobanklar görev yapmaktadır. Müşterinin referans olarak tavsiye ettiği üçüncü kişilerle iletişime geçen demobanklar, randevunun gerçekleşmesini sağlamaktadır.

Aileye özel tanıtım ile her gün 1.200 evde demo sunumu
Demolu ürünlerin tanıtımı aileye özel yapılmaktadır. Tanıtım uzmanı, belirlenen randevu saatinde ortalama iki saat süreyle eşlere ürün fayda analizini sunumunu yapar. Her gün 1.200 eve girerek bire bir canlı Aura Cleanmax Temizlik Robotu ve Aura Cebilon Su Arıtma Cihazı ürün sunumu yapılmaktadır.

Uzman demo ekibi
1.600 kişilik uzman demo ekibi, insanları sağlıklı ve kaliteli yaşam için bilgilendirmektedir.

700 Cleanmax ve 900 Cebilon tanıtım uzmanı, günün ve gecenin farklı saatlerinde müşterilerden alınan randevu ile potansiyel müşteriler ile buluşmaktadır. Satış odaklı değil, yaşanan ortamın sağlıklı, içilen suyun da sağlıklı ve kaliteli olması gerekliliği üzerine sunum yapılmaktadır.

Dağıtım ve satış
Türkiye gazetesi, 1978 yılından beri okuyucularına abone yöntemiyle elden ulaştırılmaktadır. Bu hizmet İhlas Pazarlama bayileri vasıtasıyla Türkiye genelinde 300 noktadaki gazete dağıtım büroları ve gazete dağıtıcıları ile sağlanmaktadır. İhlas Pazarlama, bu anlamda gazete okuyucuları ile köprü vazifesi görmektedir.

Her gün 120.000 ziyaret gerçekleştirilmektedir
Abone temsilcileri, yılın 365 günü, 1.010 kişilik dağıtım ekibi Türkiye Gazetesi’ni ev, ofis ve iş yerlerine dağıtmaktadırlar. Abone temsilcileri her gün dünyanın çevresini dolaşmakla eşdeğer, motorize, bisiklet ve yaya olarak yaklaşık 40 bin km yol kat ederek Türkiye Gazetesini abonelerine ulaştırmaktadır.

Satış temsilcileri
Gazete dağıtımı yapan abone temsilcileri ile birlikte, toplam 1.400 kişilik ekip, aynı zamanda katalogla ve elden ürün satışı yaparak hizmeti, Türkiye’nin en ücra köy ve kasabalarına ulaşarak müşterinin/abonenin ayağına götürmektedir.

Yetkili servisler
Her gün 3.000 eve servis hizmeti
İhlas Yetkili Servis hizmetlerinin büyük bölümü; Aura Cebilon su arıtma cihazının arıza, bakım ve filtre değişimi, Aura Cleanmax temizlik robotunun arıza ve bakımlarından oluşmaktadır.

İhlas Yetkili Servisler bünyesinde 1.002 kişilik idari ve teknik kadro, satış sonrası hizmet vermektedir. 143 teknisyen iç servis hizmeti verirken, 471 teknisyen hizmeti, müşterinin ayağına götürmektedir. Servis çağrı merkezlerinde bulanan 185 iletişim uzmanı, müşterilerle iletişimi sağlamaktadır.

2017 yılsonu itibarıyla İhlas Holding’in İhlas Pazarlama’daki iştirak oranı %98,32’dir.