İhlas Gazetecilik (Türkiye Gazetesi)


Basın etik ilkeleri ile temel hak ve özgürlüklere sıkı sıkı bağlı olan Türkiye Gazetesi, son yıllarda yaptığı çalışmalarla kendini sürekli yenileyerek okuyucusunun ilgisini canlı tutmaktadır.

Türkiye Gazetesi, yayın hayatına başladığı 22 Nisan 1970 tarihinden bugüne, sahibi ve yayın politikası değişmeden faaliyetlerini sürdüren tek basın organıdır. Basın etik ilkeleri ile temel hak ve özgürlüklere sıkı sıkı bağlı olan Gazete, son yıllarda yaptığı çalışmalarla kendini sürekli yenileyerek okuyucusunun ilgisini canlı tutmaktadır.

Özel habercilikte fark oluşturan kadro
Türkiye Gazetesi, 2013 yılının başında “Yeni Gazetecilik” anlayışı ile içeriğinde ve yazar kadrosunda da önemli değişiklikler yapmış; ebadını daraltıp mizanpajını yenileyerek daha rahat okunabilen bir görünüme kavuşmuştur.

Gazete’nin İsmail Kapan, Yücel Koç, Rahim Er, Fuat Uğur, Batuhan Yaşar, Cem Küçük, Nebi Miş, Kemal İnat, Fatih Selek gibi siyaset yazarları; Ahmet Şimşirgil, Ekrem Buğra Ekinci gibi tarih yazarları; Çağrı Erhan dış politika yazarı Halime Gürbüz, Salih Uyan gibi toplum ve eğitim yazarları, Necmettin Batırel gibi ekonomi yazarları, Öcal Uluç, Kemal Belgin, Sadık Söztutan, Ercan Yıldız, Hasan Sarıçiçek, Ömer Faruk Ünal gibi spor yazarları ve Ali Çelik gibi otomobil yazarları bulunmaktadır. İrfan Özfatura, Osman Sağırlı gibi özel haber muhabirlerinin haberleriyle gündeme damga vuran Türkiye Gazetesi, Süleyman Özışık, M. Aybike Sinan, Adnan Şahin, Hilmi Demir, Ahmet Dursun, İsa Karakaş, Erdal Dursun gibi isimleri yazar kadrosuna katarak kalem gücünü ve çeşitliliğini artmıştır.

Haber kanallarının dakika başı canlı yayın yaptığı, internet haberciliğinin gazete tirajlarını tehdit ettiği bir dönemde, Türkiye Gazetesi, kurduğu özel haber servisi ile gündem oluşturan haberlere imza atmaktadır.

Ziyneti Kocabıyık yönetimindeki özel sağlık sayfaları, Murat Öztekin yönetimindeki kültür-sanat sayfaları ve ünlü rallici Burcu Çetinkaya’nın hazırladığı otomobil sayfaları ve pazar röportajları ile okuyucularına hayatın birçok alanından renkler sunan Türkiye Gazetesi’nde düzenli olarak TV-Magazin bölümü ile her gün kadın, aile ve alışveriş sayfaları yer almaktadır. Ayrıca haftada bir gün, teknoloji sayfası ile haftada bir gün de medya kritiklerinin olduğu, Medya Market bölümü yayınlanmaktadır.

Güçlü kadrosuyla faaliyetlerini sürdüren Gazete’nin muhabir ve yazarları, 2018’de çeşitli meslek kuruluşları ve sektör temsilcileri tarafından başarı ödüllerine layık görülmüştür.

2019’a da hızlı giren Türkiye Gazetesi, 1981 yılından beri istikrarlı yayınını sürdüren ve Türkiye’nin önemli devlet, siyaset, sanat ve spor adamlarının yetişmesine katkı sağlayan Türkiye Çocuk Dergisi’ni her ay okuyucularına ücretsiz olarak vermeye devam etmektedir.

Gazetenin istikrarlı ve sorumlu yayıncılık anlayışı, okuyucu nezdinde memnuniyet belirten geri dönüşlerle kendini göstermektedir. İhlas Holding, ülkemizin son dönemlerde geçirmiş olduğu sıkıntılı süreçlerde gösterdiği demokrasi yanlısı tutumuyla başta Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere devlet ricalinin özel teşekkürleriyle taltif edilmiştir.

Dijitalde de önemli izlenirlik: www.turkiyegazetesi.com.tr
Türkiye Gazetesi’nin online yüzü olan turkiyegazetesi.com.tr, ilk yıllarda gazetenin dijital yayıncılığını yaparken 2000’li yıllardan bu yana gazetenin dijital yayıncılığının yanı sıra Türkiye’de ve dünyadaki gelişmeleri takip ederek anlık olarak ziyaretçilerine taşımaya başlamıştır. Böylelikle ziyaretçilerinin tüm gelişmeleri takip edebilecekleri haberlere açılan bir pencere halini almıştır. Gün geçtikçe artan ziyaretçi sayısı 2018 yılında günlük ortalama 1,5 milyona ulaşmış, her geçen gün artan ziyaretçi sayısıyla 2019 yılında günlük

2 milyona çıkarmayı hedeflemektedir.
Sosyal medyada da oldukça aktif olan Türkiye Gazetesi’nin 2018 yılsonunda Facebook takipçi sayısı 1,2 milyon, Twitter takipçi sayısı ise 171 bin olmuştur. Türkiye Gazetesi’nin haber, yazar ve fotoğraflarının yanı sıra son dakika gelişmeleri ve günlük haber paylaşımları ile de hızla beğeni toplayan Facebook sayfasına, haftada ortalama 10 milyon kişi erişmektedir. Sosyal ağlarda hızla büyüyen Türkiye Gazetesi, en kısa sürede 2 milyon Facebook kullanıcısına ve 500 bin Twitter takipçisine ulaşmayı hedeflemektedir.

Online reklamlar ve promosyonlarla okuyucu sayısında artış
İstikrarlı bir reklam gelir akışına sahip olan Türkiye Gazetesi, internet reklam gelirini de daha fazla artırmak için İhlas Yayın Holding iştiraklerinden Dijital Varlıklar şirketiyle ortak çalışmalar yürütmektedir. Gazete’nin haber sitesi,www.turkiyegazetesi.com.tr, takipçi sayısı ile reklam gelirlerini de istikrarlı bir biçimde yükseltmektedir.

Ayrıca, sistemli olarak yeni abonelerin kaydedilmesine yönelik çeşitli çalışmalar yürütülmekte; buradan elde edilen olumlu dönüşler tiraja da olumlu bir şekilde yansımaktadır.

Türkiye’deki en yaygın iki baskı ağından biri
Türkiye’de kendi matbaa altyapısına sahip birkaç basın kuruluşundan biri olan İhlas Gazetecilik, sadece İstanbul tesisi aracılığıyla saatte 55 bin adet gazete basma kapasitesine sahiptir. Ankara, İzmir, Adana, Trabzon ve Antalya’da bulunan baskı tesisleri dâhil, toplam 507 çalışanıyla faaliyet göstermekte olan İhlas Gazetecilik, yerel haberler içeren sayfalar da üreterek her bölgeye kendi gündemine ilişkin haberler sunmaktadır.

İhlas Grubu’na sunduğu baskı hizmetlerinin yanı sıra başka kurumlara yönelik verdiği hizmetlerle de büyüyerek Türkiye’nin önemli baskı merkezlerinden biri haline gelen İhlas Gazetecilik, ulusal ve yerel birçok gazetenin baskısını gerçekleştirmektedir.

1981 yılından bu yana gazete, dergi, tanıtım malzemeleri, kitap ve daha pek çok ürün için baskı öncesi, baskı ve baskı sonrası hizmetler sunan İhlas Gazetecilik’in İstanbul baskı tesisleri, geniş bir alan üzerinde bulunmaktadır. Sadece Türkiye’de değil uluslararası arenada da birçok ülkeye hizmet vermekte olan İhlas Gazetecilik, Türkiye’deki en yaygın baskı ağına sahip iki gruptan biridir.

Elden dağıtım modelinin Türkiye’deki ilk uygulayıcısı
Türkiye Gazetesi, mevcut günlük gazete satışının %90’ını elden dağıtım modeli ile abonelerine ulaştırmaktadır. ABD ve Japonya başta olmak üzere dünyada çok yaygın olarak uygulanan elden dağıtım sistemi, okuyucu ile sıcak ve kalıcı bir iletişim kurulmasını sağlamakta ve satışa da istikrar getirmektedir.

2010’dan bu yana BİST’te
14 Haziran 2010 tarihinden bu yana İhlas Gazetecilik A.Ş. hisse senetleri, IHGZT ISIN kodu ile BİST’te işlem görmektedir. 2018 yılsonu itibarıyla İhlas Yayın Holding’in İhlas Gazetecilik’teki iştirak oranı %48,63, İhlas Holding’in ise %6,92 olup; İhlas Gazetecilik’in İhlas Haber Ajansı’na iştirak oranı ise %25’tir.