İhlas Yayın Holding
Dijital yayıncılıkta güvenilir ve güncel habercilik anlayışıyla öne çıkan ve İngilizce haber platformu olan www.turkiyetoday.com, 2024 yılı Haziran ayında yayın hayatına başladı. Türkiye ve dünyadaki en son gelişmeleri anlık olarak kullanıcılarıyla buluşturan turkiyetoday.com, haberlerin yanı sıra derinlemesine analizler ve farklı bakış açıları ile okurlarına kapsamlı bir haber deneyimi yaşatıyor.
İhlas Grubunun medya sektöründeki iştiraklerinin tek çatı altında birleştirilmesi ve yönetim etkinliğinin sağlanması amacıyla 10 Temmuz 2003 tarihinde kurulan İhlas Yayın Holding, iştiraklerini ortak hedefler doğrultusunda koordine ederek yeni yatırımlar konusunda destek vermektedir.
İhlas Yayın Holding, 25-26 Ekim 2010’da hisselerini halka arz etmiş, 5 Kasım 2010’da da BİST’te IHYAY kodu ile işlem görmeye başlamıştır.
Değerlerden Geleceğe: Türkiye Gazetesi’nin İstikrarlı Gücü
Türkiye Gazetesi, yayın hayatına başladığı 22 Nisan 1970 tarihinden bugüne, sahibi ve yayın politikası değişmeden faaliyetlerini sürdüren tek basın organıdır. Basın etik ilkeleriyle temel hak ve özgürlüklere sıkı sıkı bağlı olan gazete, son yıllarda yaptığı çalışmalarla kendini sürekli yenileyerek okuyucusunun ilgisini canlı tutmaktadır.
Türkiye Gazetesi, müstesna konumuyla ve değişmeyen sahibi ve yayın çizgisiyle medya sektörünün en istikrarlı yayın organıdır. Gazete, ülkemizin büyük sıkıntılarla karşı karşıya kaldığı en zor zamanlarda bile, itidalli yayın politikasıyla topluma güven telkin eden bir moral kaynağı olmuştur. Türkiye Gazetesi sorumlu yayıncılık anlayışı ile toplumsal barışa daima büyük katkıda bulunmaktadır.
İhlas Yayın Holdingin yazılı medyadaki iştiraki olan Türkiye Gazetesi; saygın yayın çizgisi ve yüksek okur bağlılığı ile sektörünün önemli markalarından biridir. Yaygın bayi ağı aracılığıyla okurlarıyla kurduğu etkin iletişim ve Türkiye’nin altı farklı ilinde konumlanan baskı tesisleri ile önemli bir rekabet üstünlüğüne sahiptir.
Haber kanallarının dakika başı canlı yayın yaptığı, internet haberciliğinin gazete tirajlarını tehdit ettiği bir dönemde, Türkiye Gazetesi, kurduğu özel haber servisi
ile gündem belirleyen haberlere imza atmaktadır.
Dijital Çağda Sürdürülebilir Başarı
Uluslararası piyasalarda yaşanan değişimlerin yerel piyasalara hızla yansımasıyla birlikte, sürdürülebilir başarı ve verimlilik stratejisi doğrultusunda hareket eden İhlas Gazetecilik, iş süreçlerini daha etkin ve koordineli bir şekilde yürütmek amacıyla 2012 yılından itibaren ERP/SAP gibi gelişmiş kaynak yönetimi araçlarını devreye alarak önemli adımlar atmıştır.
Sorumlu yayıncılık anlayışı ile toplumsal barışa katkı
www.turkiyegazetesi.com.tr
Türkiye Gazetesi’nin online yüzü olan TurkiyeGazetesi.com.tr, 1996 yılından
bu yana dijital yayıncılıkta öncü bir rol üstlenerek doğru ve güvenilir habercilik anlayışıyla hizmet vermektedir. Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri anlık olarak aktaran TürkiyeGazetesi.com.tr, 2024 yılında 300 bine yaklaşan kullanıcı sayısı ve 1 milyonu aşan sayfa görüntülemesiyle öne çıkmıştır. Haberlere erişimi kolaylaştırmanın yanı sıra, dijital abonelik sisteminde de reklamsız bir deneyim sunarak kullanıcı memnuniyetini artırmaya yönelik yeniliklere imza atmıştır. Sosyal medyada ürettiği içeriklerle de dikkat çeken Türkiye Gazetesi, Türkiye ve dünya gündemine dair en güncel haberleri ve detaylı analizleri sunan bir haber platformudur.
www.turkiyetoday.com
Dijital yayıncılıkta güvenilir ve güncel habercilik anlayışıyla öne çıkan ve İngilizce haber platformu olan Türkiye Today, 2024 yılı Haziran ayında yayın hayatına başladı. Türkiye ve dünyadaki en son gelişmeleri anlık olarak kullanıcılarıyla buluşturan turkiyetoday.com, haberlerin yanı sıra derinlemesine analizler ve farklı bakış açıları ile okurlarına kapsamlı bir haber deneyimi yaşatıyor.
İhlas Haber Ajansı, Dünyanın Her Yerinde
Türkiye’nin görüntülü haber servisi yapan ilk özel sektör şirketi olan İhlas Haber Ajansı (İHA) 1994 yılında kuruldu. Özel televizyonların yayın hayatına başlamasıyla birlikte doğru, hızlı ve objektif haberciliği kendisine ilke edinen İHA, Türkiye’de 27 bölge müdürlüğü ile 81 ilde hizmet vermektedir.
Dünya çapında toplamda 2400 abonesi bulunan İHA, 1.000’i aşkın personeliyle 58 ülke ve 160 farklı lokasyonda 300’den fazla TV kanalına teknik B2B hizmet sağlayarak ilkeli, hızlı ve doğru habercilikte ilklere imza atmayı sürdürmektedir. Çoğu yurt dışında olmak üzere kendisine ait 32 uplink noktası (uydu haberleşme noktası) olan İHA, bu sayede olayların kaynağına çok hızlı ulaşarak canlı yayın yapabilmekte, bunları uydu üzerinden tüm dünyaya servis edebilmektedir. İHA’nın Türkiye’de de 250’den fazla noktadan görüntü aktarma kabiliyeti bulunmaktadır.
Sivil toplum örgütlerinden, kamu ve özel sektör kuruluşlarına kadar geniş bir yelpazedeki etkinliklerin, özel prodüksiyon çalışmalarıyla medyaya aktarılmasını sağlayan İHA, Türkiye’de gelişen kurumsal haber alanına odaklanmıştır. Kendi teknik servisi tarafından üretilen canlı yayın araçlarını kullanmaktadır. Bu sistem ve araçlarla Türkiye ve dünya genelinde farklı bölgelere hizmet sumaktadır. Özellikle kongrelerden festivallere, sağlık turizminden özel etkinliklere kadar çeşitli etkinliklerin telekonferans yöntemiyle canlı olarak yayınlanması noktasında öncü bir rol üstlenirken Türkiye’de ilk akla gelen haber kaynağı olmayı da sürdürmektedir.
Gündem belirleyen habercilik anlayışı: TGRT HABER
TGRT HABER, 24 saat canlı yayınlanan bültenleriyle dünya ve Türkiye gündeminden haber sunmakta; yurt içi ve yurt dışı gündeme ilişkin konuları hızlı ve güvenilir habercilik anlayışı, ilgili uzman konukların görüşlerinin paylaşıldığı yorum programları ile izleyicisine ulaştırarak günden belirleyici olmaya devam etmektedir.
Yurt içi ve yurt dışından haberlerle birlikte, uzman görüşlerini de içeren yorum programlarıyla, izleyicilere güncel ve etkileyici bir içerik sunmaktadır. Ayrıca WhatsApp üzerinden gelen haberleri izleyicilerle buluşturarak, halkın nabzını tutmaktadır.
2017 yılında izleyicilerin daha fazla haber alma imkânına sahip olmasını sağlamak amacıyla konseptini değiştiren TGRT Haber, “Kesintisiz Haber” ve “Öncü Haber” sloganı ile daha çok habere ağırlık vermiştir. Hafta sonu akşam kuşağında yer alan kadın, moda ve belgesel programlarıyla da daha ziyade kadın ve gençlere hitap etmektedir.
TGRT Haber, televizyon yayıncılığındaki tüm teknolojik ilerlemeleri hızla benimseyerek dijital yayıncılıkta da geniş bir yelpazede hizmet vermektedir. Güçlü sosyal medya ekibiyle Facebook, X ve Instagram gibi platformlarda 7/24 aktif olarak yayın yapmaktadır.
Kurulduğu 1994 yılından bugüne kadar, istikrarını geleceğe taşıyan İHA, 58 ülke ve 160 farklı lokasyonda 1.000’i aşkın personeli, 460’tan fazla kamera, 320’den fazla dijital kamera, 100’den fazla drone, canlı yayın araçları ve 4,5G canlı yayın cihazlarıyla günde ortalama 300 görüntü, 1.000 haber metni ve 3 bin fotoğraf üreterek gazete, televizyon, web sitesi, sosyal medya mecraları, şirketler ve kurumlardan oluşan abonelerine uydu ve internet üzerinden servis etmektedir.
Türkiye’nin yaygın haber radyosu: TGRT FM
1993’ten beri programlı yayıncılık anlayışını sürdüren TGRT FM, radyonun önemli bir iletişim aracı olduğunu kanıtlayarak, ilk günkü heyecanını mikrofona yansıtmaya devam etmekte; böylece sürdürülebilir bir iletişim ve yayıncılık geleneğini sürdürmektedir.
TGRT Haber ile iş birliği içinde gerçekleştirilen ortak haber yayınları sayesinde habercilik konusunda güçlü bir konuma gelen TGRT FM, dinleyici tarafından takdire şayan bulunmuş ve TGRT FM‘i dinlemek onlar için bir ayrıcalık olmuştur. Bir TGRT FM klasiği olan Arkası Yarın ve Radyo Tiyatroları ise 1993 yılından bu yana aralıksız olarak yayına devam etmektedir. Diğer taraftan “müzik kutusu değil“ mottomuz ile kültürel programların sayısını artırma çalışmalarımız sürmektedir.
Geliştirilen cep telefonu ve IPAD uygulamaları ile TGRT FM yayınlarına çok kolay ulaşılmakta ve her marka telefondan, net ve yüksek kapasiteli, kesintisiz dinlenebilmektedir.
Medeniyetimizin ve değerlerimizin tanıtımı: TGRT Belgesel
TGRT Belgesel TV’nin temel yayın prensibi; hazırladığı ve sunduğu belgesellerle kültür, medeniyet, tarih ve manevi değerlere dikkat çekmeyi ve bunlara sahip çıkılmasına amaçlamaktır.
22 Nisan 2010 tarihinde kurulan TGRT Belgesel, 24 saat boyunca kesintisiz yayın yapmaktadır. Diğer belgesel kanallarından farklı olarak uydudan herhangi bir abonelik sistemine ihtiyaç olmadan ücretsiz olarak ulaşılabilmektedir. 2015 yılından itibaren yayınlar, Türksat 4A uydusunun yanı sıra D-Smart dijital platformundan da yayınlanmaya başlanmıştır. TGRT Belgesel, 2017 yılında YouTube üzerinde oluşturulan bir kanal aracılığıyla izleyicilere yeni yapılan ve arşivde bulunan belgesellere istedikleri zaman ulaşma imkanı sunmaktadır. Engelli vatandaşlarımızın da yayınları takip edebilmesi için 2021 yılından itibaren altyazılı programları yayınlamakta ve bu oranı artırmaya devam ettirmektedir.
Kültür ve medeniyetimize ışık tutan içeriklerle izleyicilerimize bilgilendirici ve keyifli bir deneyim sunmaya devam etmektedir. Yerli olmayan belgesellerin hegemonyasına karşı, genç nesillerin kendi kültürlerini tanımalarına katkı sağlamak amacıyla, TGRT Belgesel 2025 yılında da yerli yapım belgesellere ağırlık vermeye devam edecektir.
Dijital dönüşümü izlemiyor, değişime öncülük ediyor: Dijital Varlıklar
Dijital Varlıklar, gün geçtikçe daha da önem kazanan dijital medyanın etkisinden yola çıkarak, gruba ait medya şirketlerinin online platformlarda öne çıkan çalışmalarını yönlendirmektedir. Bu çerçevede, Dijital Varlıklar, Türkiye Gazetesi, TGRT Haber, Türkiye Today, Türkiye’de İş Dünyası ve Mavi Kadın gibi grup medya organlarının web sitelerinde takipçi sayısını ve etkinliğini artıran projeler yürütmektedir. Grup, farklı hedef kitlelere yönelik web sitelerinin geliştirilmesini planlamaktadır.
Kültür ve medeniyetimize ışık tutan içerikler
Dijital Varlıklar yıl içerisinde yeni projelerini hayata geçirerek özellikle sosyal medyada farklı markalar oluşturmuştur. Türkiye Gençlik Platformu olarak Genç TG, spor tutkunları için XTG Spor, E-spor meraklıları için IDA E-Spor gibi yeni markalarla takipçileriyle buluşmaktadır. E-Spor alanında ise sadece yayıncılıkla kalmayıp aynı zamanda IDA E-Spor adında takım kurarak PUBG Mobile ve diğer popüler oyunlarla turnuvalara katılarak e-spor heyecanını takipçileriyle paylaşmaktadır.
Dijital Varlıklar yıl içerisinde yeni projelerini hayata geçirerek özellikle sosyal medyada farklı markalar oluşturmuştur. Türkiye Gençlik Platformu olarak Genç TG, spor tutkunları için XTG Spor, E-spor meraklıları için IDA E-Spor gibi yeni markalarla takipçileriyle buluşmaktadır. E-Spor alanında ise sadece yayıncılıkla kalmayıp aynı zamanda IDA E-Spor adında takım kurarak PUBG Mobile ve diğer popüler oyunlarla turnuvalara katılarak e-spor heyecanını takipçileriyle paylaşmaktadır.
2024 yılında teknoloji alanına da önemli yatırımlar yapan Dijital Varlıklar şirketi, Yıldız Teknik Üniversitesi Teknopark’ında yerini alarak proje bazlı çalışmalara başlamıştır. İlk proje, medya grubu bünyesindeki internet sitelerinin altyapısı için geliştirilmektedir. Teknopark onaylı ve yapay zeka destekli CMS projesinin temel amacı, tüm haber mecralarımızın son teknolojilerden faydalanabileceği, dışa bağımlılığı ortadan kaldıran bir sistem oluşturmaktır. 2025 yılı içerisinde tüm haber sitelerimizi bu yeni sisteme taşıyarak, yapay zeka desteğiyle kullanıcı verimliliğini artırmayı ve hata paylarını en aza indirmeyi hedefliyoruz. Bu adımla hem operasyonel süreçlerimizi optimize edecek hem de geleceğe yönelik teknolojik altyapımızı güçlendireceğiz.
Dijital Varlıklar bünyesinde yayın hayatını sürdüren Turkiyetoday.com, mavikadin. com ve turkiyedeisdunyasi.com sitelerinin tasarım ve sistem altyapılarını yeniledik. CDN altyapımızı ByteDance’in hizmetiyle güçlendirirken, yedek olarak Cdnetworks’ü kullanmaya başladık. Veri merkezimizi dünya standartlarındaki Equinix’e taşıdık. Yapay zeka alanında kapalı devre sistemler ve GPU farming kurarak dışa bağımlılığı azalttık ve özelleştirilmiş açık kaynak modelleri kullanmaya başladık. TV canlı yayınlarında kendi altyapımızı kurarak TGRT kanallarını YouTube, web ve uygulamalar üzerinden ulaşılabilir hale getirdik.