İhlas Eğitim Kurumları


İHLAS KOLEJİ

Değer Odaklı Eğitimde 29 Yıllık Tecrübe

İhlas Holdingin toplumsal sorumluluk anlayışı doğrultusunda öncelik verdiği alanlardan biri de eğitimdir. Bu vizyonla 1996 yılında kurulan İhlas Koleji, Türkiye’de çağdaş eğitim anlayışını yaygınlaştırmak, örnek teşkil eden bir model oluşturmak ve referans kurumlar arasında yer almak hedefiyle yola çıkmıştır.

Kuruluşundan bu yana geçen 29 yıllık süre zarfında, eğitim-öğretim faaliyetlerini yüksek bir disiplin ve hassasiyetle sürdüren İhlas Koleji; akademik başarıların yanı sıra sosyal ve sportif alanlarda elde ettiği İstanbul ve Türkiye dereceleriyle de dikkat çekmektedir. Kurum, öğrencilerini yalnızca bir üst öğrenim kademesine hazırlamakla kalmayıp yaşamın her alanında karşılaşabilecekleri ihtiyaçlara yönelik becerilerle donatmayı da temel bir misyon olarak benimsemektedir.

İhlas Kolejine bağlı tüm okullarda, eğitim sisteminin merkezine insani ve evrensel değerler yerleştirilmiş; bu yaklaşımla topluma yön verecek nitelikte bireyler yetiştirme hedefi benimsenmiştir.

İhlas Koleji, eğitim-öğretim alanındaki birikim ve tecrübesinden güç alarak yönetim sisteminde verimlilik ve etkinliği ön planda tutmakta, sürekli gelişim ve yenilenmeyi temel ilke olarak benimsemektedir. Bu anlayış doğrultusunda yapılandırılan İhlas Koleji bünyesinde, üç ayrı kampüste konumlanmış dokuz binada toplam 14 okul faaliyet göstermektedir.

Fiziksel Altyapı ve Donanım

İhlas Koleji, modern eğitim anlayışının gerekliliklerini karşılayan gelişmiş altyapısıyla dikkat çekmektedir. Açık ve kapalı alanlarıyla toplam 57.651 metrekarelik bir alanda faaliyet gösteren kampüslerde 195 derslik yer almaktadır. Kurum bünyesinde, farklı eğitim ihtiyaçlarına cevap verecek nitelikte; kapalı ve açık spor sahaları, gösteri ve konferans salonları, bilgisayar laboratuvarları, bilişim–robotik–3D modelleme sınıfları, fen bilgisi, fizik, kimya ve biyoloji laboratuvarları, bilim ve teknoloji atölyeleri, öykü odaları, interaktif derslikler, resim, ahşap, mutfak ve robotik atölyeleri ile zenginleştirilmiş kütüphaneler ve yabancı dil eğitim odaları bulunmaktadır.

Modern eğitim sistemine entegre olacak şekilde özel donanımlarla inşa edilen okul binaları, İstanbul’un merkezi lokasyonlarında konumlanmış olup; ferah, hijyenik ve yeşil bir çevre düzenlemesine sahiptir.

29 YILLIK DENEYİM
1782 ÖĞRENCİ
202 ÖĞRETMEN
100 İDARİ ÇALIŞAN
3 KAMPÜS
10 BİNA
14 OKUL

Teknolojik Altyapı

İhlas Koleji, çağın gerektirdiği dijital dönüşüme uyum sağlayarak eğitimde teknolojiyi etkin biçimde kullanan öncü kurumlar arasında yer almaktadır. Kampüs genelinde, toplam 57.651 metrekarelik alan üzerine kurulu 195 derslikte, güncel teknolojik altyapı standartları esas alınmıştır.

Kurum bünyesinde, “Google Suite for Education” platformu kapsamında Google’ın kurumsal uygulamaları hem öğrencilere hem de idari kadroya ücretsiz olarak sunulmaktadır. Öğretmenler tarafından üretilen dokümanlar, bulut tabanlı bir sistem aracılığıyla standartlara uygun biçimde paylaşılmakta ve ortak kullanıma açık hale getirilmektedir.

Pandemi sürecinde kesintisiz eğitimin sağlanması amacıyla Google Meet uygulaması üzerinden birebir etkileşimli uzaktan eğitim gerçekleştirilmiştir. Ayrıca tüm kampüslerde, tablet destekli eğitim uygulamalarının verimli bir şekilde sürdürülebilmesi için güçlü ve kesintisiz bir internet altyapısı kurulmuştur.

Derslikler ve laboratuvarlara yapılan ileri düzey teknolojik yatırımlar sayesinde; kodlama, 3D tasarım, üretim ve robotik dersleri, öğrenciler için hem öğretici hem de keyifli bir öğrenme deneyimine dönüştürülmüştür.

Ayrıca, İhlas Kolejinde öğrencilere, öğretmenlere ve yönetim kadrolarına özel bir anlaşma kapsamında; Office uygulamaları haricindeki tüm Microsoft yazılımlarına, Microsoft Imagine programı çerçevesinde ücretsiz erişim imkânı sunulmuştur. Bu sayede eğitim süreci dijital araçlarla desteklenerek daha etkili ve kapsayıcı bir hâle getirilmiştir.

Bahçelievler Kampüsü

Özel Bahçelievler İhlas Ana Sınıfı ve İlkokulu
Özel Bahçelievler İhlas Ortaokulu
Özel İhlas Anadolu Lisesi
Özel İhlas Fen Lisesi

Beylikdüzü Kampüsü

Özel Marmara Evleri İhlas Ana Sınıfı ve İlkokulu
Özel Marmara Evleri İhlas Ortaokulu
Özel Marmara Evleri İhlas Anadolu Lisesi
Özel Marmara Evleri İhlas Fen Lisesi

Avcılar/Ispartakule Kampüsü

Özel İhlas Anaokulu Bizim Evler 2
Özel İhlas Anaokulu Bizim Evler 3
Özel İhlas Anaokulu Bizim Evler 7
Özel İhlas Bizim Evler İlkokulu Bizim Evler 4
Özel İhlas Mehmet Yoluç İlkokulu Bizim Evler 6
Özel İhlas Mehmet Yoluç Ortaokulu Bizim Evler 6

Eğitim Öğretim Faaliyetleri

İhlas Kolejinde eğitim-öğretim süreçleri; öğrencilerin, ulusal düzeyde gerçekleştirilen sınavlarda herhangi bir harici desteğe ihtiyaç duymaksızın başarı elde etmelerini ve üniversite hazırlık sınıflarını atlayabilecek yabancı dil yeterliliğine ulaşmalarını sağlamak üzere yapılandırılmıştır. Bu hedef doğrultusunda tüm akademik çalışmalar planlı, disiplinli ve sistematik bir yaklaşımla sürdürülmektedir.

Akademik Çalışmalar

İhlas Koleji, sürekli artan başarı oranını, öğrencilere sunduğu resmi ders programlarının yanı sıra kapsamlı akademik destek hizmetleri ile pekiştirmektedir. Bu doğrultuda, hafta sonu kursları, ders atölyeleri ve birebir dersler gibi pek çok ek eğitim fırsatını öğrencilere sunarak, onların akademik gelişimlerine katkı sağlamaktadır. Ayrıca, lise ve üniversiteye giriş sınavları için yoğunlaştırılmış destek programları, uluslararası sınavlara hazırlık çalışmaları, FCE ve TOEFL sertifika programları gibi çeşitli imkanlarla eğitim süreci zenginleştirilmektedir. Dijital materyallerle desteklenen eğitim programları, öğrencilere modern eğitim araçlarıyla önemli bir avantaj sağlamaktadır. Sınav hazırlık süreci, özel olarak tasarlanmış çalışma programlarının yanı sıra sınav öncesi yoğun çalışma kampları, üniversitelerde gerçekleştirilen deneme sınavları ve okul sonrası düzenlenen branş ve rehber öğretmen rehberliğinde yapılan ders atölyeleriyle desteklenmektedir. Bu çalışmalar, öğrencilere sınavlardaki başarılarını pekiştirmek için gereken tüm olanakları sunmaktadır.

İhlas Koleji, sunduğu eğitim ve akademik destek programları sayesinde, LGS ve YKS gibi ulusal sınavlarda dikkat çeken büyük başarılar elde etmiştir. LGS Türkiye Birincisi, YKS Türkiye Birincisi ve YKS Türkiye Dördüncüsü gibi prestijli dereceler, kurumun akademik başarısının somut göstergeleri arasında yer almaktadır. Ayrıca, sayısız derece ve başarı, öğrencilerin potansiyellerini en üst seviyeye çıkaran eğitim anlayışının ve uygulanan etkili programların bir sonucudur.

Yabancı Dil Eğitimi ve Uluslararası Başarılar

İhlas Koleji, öğrencilerinin yabancı dili etkin bir şekilde kullanabilmelerini, kendilerini çeşitli ortamlarda, yazılı ve sözlü olarak doğru ve akıcı biçimde ifade edebilmelerini hedefleyen bir eğitim programı sunmaktadır. “Dil eğitiminin birincil amacı iletişim kurabilmektir.” ilkesini benimseyen yabancı dil bölümü öğretmenleri, derslerde öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirecek bir yaklaşım sergileyerek dil öğrenimini daha verimli hale getirmektedir.

Lise kademesindeki öğrenciler, Model Birleşmiş Milletler (MUN), Avrupa Gençlik Parlamentosu (EYP) ve Erasmus gibi Avrupa Birliği tarafından desteklenen ve öğrencilere kendilerini farklı kültürlerde ifade etme imkânı sağlayan uluslararası projelere sürekli katılım göstermektedir. Bu projelerde gösterdikleri üstün başarılarla dikkat çeken öğrenciler, Türkiye’nin farklı okullarından lise öğrencilerinin yarıştığı “Best Contest” adlı “En İyi İngilizce Konuşma” yarışmasında, üç yıl art arda 1., 2. ve 3.lük derecelerini kazanarak bu alandaki yetkinliklerini pekiştirmişlerdir.

İhlas Koleji öğrencisi Mete Gazoz’un okçuluk branşında Olimpiyat, Dünya ve Avrupa şampiyonu olması sportif alanda elde edilen başarıları zirveye taşıdı.

Ölçme ve Değerlendirme Faaliyetleri

İhlas Koleji, birebir eğitim modelinin sağlıklı bir şekilde uygulanabilmesi için akademik performans takibini ve geri bildirim süreçlerini titizlikle yönetmektedir. Bu sürecin etkinliği, kuruma özel olarak oluşturulan Ölçme ve Değerlendirme Birimi tarafından sağlanmaktadır. Birim, öğrencilerin akademik gelişimlerini izleyerek, öğrenme sürecindeki ihtiyaç analizlerini gerçekleştirir ve buna göre gerekli düzenlemeleri yapar.

Ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin temel hedefi, İhlas Koleji bünyesindeki tüm öğrencilerin akademik gelişimini sürekli olarak izlemek, elde edilen sonuçlara göre öğretim planlamasında gerekli değişiklikleri yapmaktır. Aynı zamanda bu süreç, öğretilenin ve öğretenin kalitesinin ölçülmesini de kapsamaktadır. Birimde görev yapan uzmanlar, tüm süreci titizlikle takip ederek, detaylı raporlar hazırlar ve bu raporlar eğitim kadrosu ile paylaşılmak suretiyle sürekli gelişim sağlanır.

Rehberlik Çalışmaları

İhlas Koleji, rehberlik hizmetlerinde öğrencilerin kişisel ve akademik gelişimlerini en iyi şekilde desteklemek amacıyla, hayatın her alanında kullanılabilir stratejiler geliştirmeyi hedeflemektedir. Bu doğrultuda, Gelişimsel Rehberlik Modeli uygulanarak her öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretilmektedir.

Rehberlik öğretmenleri, her öğrencinin yaş dönemine uygun gelişim görevlerini başarıyla tamamlamasını sağlamak ve bir üst gelişim aşamasına geçiş için gereken desteği sunmaktadır. Bu süreçte, öğrencilere hazır çözümler sunulmak yerine, problem tespiti ve çözüm süreçlerinde farklı durumlara karşı donanım kazandırmaya odaklanılmaktadır.

İhlas Koleji, rehberlik hizmetlerinin kapsamını sadece öğrencilerle sınırlı tutmayıp velilerle de sürekli etkileşim içindedir. Öğrencileri sınav senesinde olan velilere yönelik özel bilgilendirme sunumları ve konferanslar düzenlenmektedir. Ara kademelerdeki velilere de farklı dönemlerde bilgilendirme etkinlikleri gerçekleştirilmektedir.

Velilerin aktif katılımıyla gerçekleştirilen eğitim atölyeleri, yalnızca rehberlik çalışmaları için değil, aynı zamanda aile içindeki iletişimi ve desteği güçlendirmek amacıyla verimli ve eğlenceli bir ortam sunmaktadır.

İhlas Koleji öğrencileri TÜBİTAK projelerinden Model Birleşmiş Milletler etkinliklerine kadar birçok farklı alanda başarılar elde ediyor.

Ulusal ve Uluslararası Projeler

İhlas Koleji, öğrenci ve öğretmenlerinden oluşan dinamik takımlar aracılığıyla ulusal ve uluslararası projelere aktif katılım sağlamaktadır. Belirlenen hedefler doğrultusunda kurulan bu takımlar, sadece alanlarında ilerlemeler kaydetmekle kalmayıp, aynı zamanda takım çalışması becerilerini geliştirerek önemli başarılar elde etmektedirler.

İhlas Koleji Öğrencileri, TÜBİTAK projelerinden Model Birleşmiş Milletler (MUN) etkinliklerine kadar geniş bir yelpazede projeler geliştirerek hem akademik gelişimlerini hem de liderlik ve iş birliği becerilerini pekiştirmektedirler. Avrupa Gençlik Parlamentosu (EYP) Kulübündeki öğrenciler, henüz lise düzeyindeyken dünya siyaset sahnesinde söz sahibi olma fırsatı bulmakta, Avrupa Gençlik Parlamentosunda etkin roller üstlenmektedirler. Model Birleşmiş Milletler (MUN) Kulübü öğrencileri ise, dünya çapında prestijli akademik organizasyonlar tarafından en yüksek değer verilen MUN Konferanslarına katılarak fikirlerini global platformlarda ifade etme imkânı bulmaktadırlar.

Öğrencilerimiz hem yurt içinde hem de yurt dışında katıldıkları MUN etkinliklerinden kazandıkları ödüllerle, okulun ulusal ve uluslararası arenada başarı çıtasını sürekli olarak yükseltmektedirler.

İhlas Koleji öğrencileri, ulusal projelerdeki başarılarıyla da dikkat çekmektedir. Özellikle TÜBİTAK proje yarışmalarında elde ettikleri dereceler, öğrencilerin bilimsel düşünme ve problem çözme becerilerinin en güzel göstergelerindendir. Bilim olimpiyatlarında altın madalya kazanarak büyük bir başarıya imza atan öğrenciler, aynı zamanda çeşitli proje yarışmalarında bölge ve Türkiye genelinde dereceler elde etmişlerdir.

Sosyal ve Sportif Etkinlikler

İhlas Koleji, sosyal ve sportif etkinlikleri akademik gelişimle birleştirerek, öğrencilerin bedensel ve psikolojik sağlıklarını geliştirmeyi amaçlamaktadır. Küçük yaştan itibaren öğrenciler, kişisel ve takım sporları alanlarında desteklenmekte ve sağlıklı bireyler olarak yetiştirilmektedir. Okçuluk, kürek, voleybol, judo, karate, yüzme, güreş ve artistik buz pateni gibi çeşitli spor dallarında, bireysel
ve takım olarak pek çok Türkiye ve Avrupa derecesi kazanılmıştır. Bu etkinliklere katılım sürekli olarak artırılmakta ve yeni şampiyonlar yetiştirilmesi için çalışmalar devam etmektedir. Geçtiğimiz eğitim-öğretim yılında, bilek güreşi branşı da eklenmiş olup bir öğrencimiz bölge şampiyonasına katılmaya hak kazanmıştır. İhlas Koleji öğrencisi Mete Gazoz’un okçuluk branşındaki uluslararası başarısı, Olimpiyat, Dünya ve Avrupa şampiyonlukları ile sportif alandaki başarıları İhlas Kolejinin sportif başarısını zirveye taşımıştır. Bu tür başarılar, İhlas Kolejinin eğitimde ve sporda ne denli güçlü bir vizyona sahip olduğunu gözler önüne sermektedir.

İhlas Koleji, öğrencilerine sadece akademik başarılarıyla değil, geniş bir kültürel deneyim kazandırarak da önemli fırsatlar sunmaktadır. Ulusal ve uluslararası geziler, öğrencilerin farklı kültürlerle tanışmasını, sosyal becerilerini geliştirmesini ve global bir bakış açısı kazanmasını sağlamak amacıyla düzenlenmektedir. Öğrencilerimizin büyük ilgi gösterdiği yurt dışı yaz okulu programlarına tekrar başlanmış olup, bu programlar sayesinde öğrencilerimize, uluslararası ortamda eğitim alma ve farklı kültürleri deneyimleme fırsatı sunulmaktadır.

Değerler Eğitimi

İhlas Koleji, 1996 yılında “Eğitim Gönüllere Dokunmaktır.” sloganı ile çıktığı yolda, kurucusu Enver Ören’in “İyi insan yetiştirmek” ilkesini her zaman rehber edinmiştir. İhlas Koleji, sadece akademik başarıyı değil, aynı zamanda öğrencilerinin karakter gelişimini de önemseyerek, onları önce iyi bir insan, ardından başarılı bir birey olarak yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu amaca ulaşabilmek için değerler eğitimi, okulun eğitim felsefesinin temel taşlarından biri olmuştur. İhlas Koleji öğrencilerinin düzenlenen değerler eğitimi temalı yarışmalarda Türkiye birinciliği elde etmesi, bu yaklaşımın ne denli etkili ve doğru bir şekilde uygulandığının somut bir göstergesidir. Eğitimde sadece bilgi değil, insanlık değerleri de ön planda tutularak öğrencilerin geleceğe güçlü bir karakterle hazırlanması sağlanmaktadır.

2024-2025 eğitim öğretim yılı itibariyle İhlas Koleji değerler eğitimi çalışmalarını daha da güçlendirmek amacıyla önemli bir adım atmıştır. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin olmadığı kademelerde, “Değerler Eğitimi Zümresi” kurulmuş ve bu alanda özel istihdamlar sağlanarak amaca yönelik çalışmalar başlatılmıştır.

Sosyal Sorumluluk Projeleri

Öğrenciler tarafından kurulan Umut
Ağacı Kulübü, sosyal sorumluluk bilincini kazandırmak ve topluma katkı sağlamak amacıyla çeşitli projelere imza atmıştır. Kulüp, kurulduğu günden bu yana, farklı okullarda sosyal sorumluluk projeleri düzenleyerek önemli etkinliklere öncülük etmiştir. Öğrenciler, proje kapsamında ziyaret ettikleri okul kütüphanelerine katkı sağlamış ve gün boyu çeşitli etkinlikler gerçekleştirmiştir. Ayrıca, köy okullarına kitap yardım kampanyaları düzenleyerek, yüzlerce kitabı ihtiyacı olan köy okullarına ulaştırmışlardır.

“Sevimli Dostlarımız Sosyal Sorumluluk Projesi” ile hayvan barınaklarını ziyaret eden kulüp üyeleri, barınakların ihtiyaçlarını karşılamış ve barınaklardaki hayvanlara sahip çıkmıştır. Doğanın korunması amacıyla gerçekleştirilen fidan dikim ve çöp toplama projeleri, çevre bilincini artırmak adına önemli adımlar atılmasına olanak sağlamıştır. Ayrıca, dünyanın farklı bölgelerinde yardıma ihtiyaç duyan insanlar için kermesler düzenleyerek, yardım toplayarak küresel bir dayanışma örneği sergilemişlerdir. “Gül Kardeşim” projesi ile de yetim çocuklara yönelik etkinlikler düzenleyerek, onların moral ve motivasyonlarını artırmayı hedeflemişlerdir.

Umut Ağacı kulübü, sosyal sorumluluk projelerini daha geniş kitlelere tanıtmak amacıyla düzenlediği konferanslar ve seminerlerle tüm öğrencilerde sosyal konularda farkındalık oluşturmayı hedeflemektedir. Bu konferanslar, öğrencilere toplumda duyarlı ve sorumlu bireyler olarak yetişmeleri için ilham vermekte ve sosyal bilinci artırmaktadır.

Kulüp öğrencileri, Afrika’da su kuyusu açma ve katarakt ameliyatı yaptırma gibi büyük çaplı projelere destek vererek, uluslararası alanda da önemli başarılara imza atmaktadır.

Öğrencilerin sosyal gelişimini desteklemek amacıyla her yıl düzenli olarak sosyal etkinlik takvimi oluşturulmakta ve bu takvim il içi, yurt içi ve yurt dışı gezileri, yarışmalar, şenlikler, fuarlar gibi geniş bir yelpazede etkinlikleri kapsamaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmelerinin yanı sıra, ailelerin ve öğretmenlerin öğrencilerini daha yakından tanımalarına olanak tanımaktadır.