İhlas Eğitim Kurumları


Eğitim-öğretim alanındaki çalışmalarını 27 yıldır büyük bir titizlikle yürüten İhlas Eğitim Kurumlarının; akademik, sosyal ve sportif alanlarda birçok İstanbul ve Türkiye derecesi bulunuyor.

İhlas Holding’in sosyal sorumluluğu yerine getirmek amacıyla başlattığı diğer bir faaliyet alanı da eğitim-öğretimdir. 1996 yılında kurulan İhlas Eğitim Kurumları, Türkiye’de eğitim ve öğretimi yaygınlaştırmak, bu alanda iyi bir model oluşturmak ve referans gösterilen kurumlardan biri olmak hedefiyle yola çıktı.

İhlas Eğitim Kurumları, öğrencilerini sadece bir üst eğitim kurumuna hazırlamakla kalmayıp, yetişkin bir birey olarak hayata atıldıklarında ihtiyaç duyabilecekleri becerilerin geliştirilmesi konusuna da büyük önem veriyor. Kuruma bağlı okullarda eğitim ve öğretimin merkezine; insani ve evrensel temel değerler yerleştirilerek, geleceğe yön verecek nesillerin yetiştirilmesi hedefleniyor.

Eğitim-öğretim sektöründeki 27 yıllık bilgi ve tecrübelerinden yararlanarak, yönetim sisteminin verimliliğini ve etkinliğini artırıp, sürekli gelişim ve değişim içinde olan İhlas Eğitim Kurumları’nın bünyesinde, üç kampüste, dokuz ayrı binada 15 okul bulunmaktadır.

FİZİKİ İMKÂNLAR
Açık ve kapalı ünitelerle toplam 57.651 m2 lik alana sahip İhlas Eğitim Kurumları okullarında 195 adet derslik bulunuyor. Aynı zamanda farklı ihtiyaçları karşılayacak genişlik ve kapsamda, açık ve kapalı spor alanları, gösteri ve konferans salonları, bilgisayar, bilişimrobotik- 3D modelleme, fen bilgisi, fizik, kimya ve biyoloji laboratuvarları, bilim ve teknoloji sınıfları, öykü odaları, interaktif derslikler, iş ve resim, ahşap, mutfak ve robotik atölyeleri, kütüphaneler ve yabancı dil eğitim odaları yer alıyor.

Modern eğitim sistemini destekleyecek özel donanımla inşa edilen okul binaları, İstanbul’un merkezi konumlarında; temiz, ferah bir ortama ve yemyeşil bir çevre düzenlemesine sahiptir.

27 YILLIK DENEYİM
2000’E YAKIN ÖĞRENCİ
201 ÖĞRETMEN
106 İDARİ ÇALIŞAN
3 KAMPÜS
9 BİNA
15 OKUL

BAHÇELİEVLER KAMPÜSÜ
Özel Bahçelievler İhlas Anasınıfı ve İlkokulu
Özel Bahçelievler İhlas Ortaokulu
Özel İhlas Anadolu Lisesi
Özel İhlas Fen Lisesi

BEYLİKDÜZÜ KAMPÜSÜ
Özel Marmara Evleri İhlas Anasınıfı ve İlkokulu
Özel Marmara Evleri İhlas Ortaokulu
Özel Marmara Evleri İhlas Anadolu Lisesi
Özel Marmara Evleri İhlas Fen Lisesi

AVCILAR/ISPARTAKULE KAMPÜSÜ
Özel İhlas Ana Okulu Bizim Evler 2
Özel İhlas Ana Okulu Bizim Evler 3
Özel İhlas Ana Okulu Bizimevler 7
Özel İhlas Bizimevler İlkokulu (Bizimevler 4)
Özel İhlas Mehmet Yoluç İlkokulu (Bizimevler 6)
Özel İhlas Mehmet Yoluç Ortaokulu (Bizimevler 6)

Açık ve kapalı ünitelerle toplam 57.651 m2 lik alana sahip İhlas Eğitim Kurumları okullarında 195 adet derslik bulunuyor.

TEKNOLOJİK ALTYAPI
İhlas Eğitim Kurumları; “Google Suite for Education” programı ile Google işletme sürümünü hem idari birimlere hem de öğrencilere ücretsiz olarak sunuyor. Okulda üretilen dokümanlar, belirli standartlara bağlı olarak, uyum halinde çalışabilmeleri için bulut tabanlı bir çalışma platformu ile öğretmenlerin ortak kullanımına tahsis ediliyor.

Pandemi döneminde; uzaktan eğitimde öğrenciler ile canlı bağlantı yapılarak, birebir iletişimin sağlandığı Google Meet uygulaması kullanıldı. Tüm okullarda, tablet destekli eğitim uygulamalarının sorunsuz yapılabilmesi için güçlü bir internet altyapısı kuruldu. Derslik ve laboratuvarlara yapılan teknolojik yatırımlarla, okullarda kodlama, üç boyutlu tasarım, üretim ile robotik dersleri etkileyici ve eğlenceli bir deneyime dönüştürüldü.

Ayrıca öğrencilere, öğretmen ve yönetim kadrolarına; yapılan özel anlaşma ile Office ürünleri haricindeki bütün Microsoft yazılımlarının, Microsoft Imagine kapsamında; ücretsiz kullanımı sağlandı. Değişen teknolojilere uygun olarak, okullardaki teknolojik altyapı ise sürekli yenileniyor.

EĞİTİM-ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
Öğrencilerin herhangi bir dış desteğe ihtiyaç duymadan, ülke çapında yapılan ulusal sınavlarda başarılı olmaları ve üniversite hazırlık sınıflarını atlamak için gereken yabancı dil düzeyine erişmeleri amacıyla tüm çalışmalar sistematik bir şekilde yürütülüyor.

AKADEMİK ÇALIŞMALAR
İhlas Eğitim Kurumları sürekli yükselen başarı grafiğini, öğrencilere resmi ders programlarının yanı sıra akademik destek programları ile elde ediyor. Bu kapsamda; düzenlenen hafta sonu kursları, ders atölyeleri, birebir dersler, lise ve üniversiteye giriş sınavları için yoğunlaştırılmış destek programları, uluslararası sınavlara hazırlık çalışmaları, FCE ve TOEFL sertifika programları ve
dijital materyallerle zenginleştirerek öğrencilere önemli katkı sağlıyor

Sınav hazırlığı için özel olarak tasarlanan çalışma programlarına ek olarak ise, sınav öncesinde düzenlenen yoğun çalışma kampları, üniversitelerde yapılan deneme sınavları, okul sonrasında branş ve rehber öğretmenleri eşliğindedüzenlenen ders atölyeleriyle öğrencilere, sınavlarda başarılı olmaları için gereken tüm imkânlar sağlanıyor.

Bu çalışmalar sonucunda LGS ve YKS gibi ulusal sınavlarda büyük başarılar elde edilmiştir. YKS Türkiye Birincisi olan öğrencimizden sonra bu sene de YKS Türkiye Dördüncüsünün İhlas Kolejinden olması bu çalışmaların en net sonucu olarak gösterilebilir.

YABANCI DİL EĞİTİMİ
İhlas Eğitim Kurumları’nda öğrencilerin yabancı dili etkin biçimde kullanmalarını, kendilerini çeşitli ortamlarda, yazılı ve sözlü olarak akıcı ve doğru biçimde ifade etmelerini sağlayacak bir eğitim programı uygulanıyor.

“Dil eğitiminin birincil amacı iletişim kurabilmektir” ilkesini benimseyen yabancı dil bölümü öğretmenleri, derslerde öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirecek bir yaklaşım sergiliyor. İhlas Liseleri’ndeki öğrenciler, Model Birleşmiş Milletler (MUN), Avrupa Gençlik Parlamentosu (EYP) ve Erasmus gibi Avrupa Birliği tarafından desteklenen uluslararası projelere katılarak büyük başarılar elde ediyorlar.

Türkiye’nin farklı okullarından lise öğrencilerinin yarıştığı “Best Contest” isimli “En İyi İngilizce Konuşma” yarışmasında, İhlas Eğitim Kurumları öğrencileri üç yıl art arda 1., 2. ve 3.lük derecelerini aldılar.

ÖLÇME DEĞERLENDİRME FAALİYETLERİ
Bire bir eğitim modelinin sağlıklı bir şekilde uygulanması için gereken akademik performans takibi ve geri besleme dersleri için ihtiyaç analizi çalışmaları kurum bünyesinde oluşturulan Ölçme Değerlendirme Birimi tarafından yapılıyor. Ölçme Değerlendirme faaliyetleriyle, İhlas Eğitim Kurumları bünyesindeki tüm öğrencilerin akademik gelişmişliğini izlemek, sonuçlara göre gerekirse öğretim planlamasında değişiklikler yapmak, aynı zamanda öğretilenin ve öğretenin kalitesini ölçmek amaçlanıyor.

Birimde görev yapan ölçme değerlendirme uzmanları tüm süreçleri takip ederek, detaylı raporlar hazırlıyor ve bu raporlar tüm eğitim personeliyle paylaşılıyor.

REHBERLİK ÇALIŞMALARI
Rehberlik çalışmalarında, karşılaşılan sorunların çözümünde hayatın her alanında kullanılabilecek stratejiler geliştiriliyor ve bunu başarmak için “Gelişimsel Rehberlik Modeli” uygulanıyor. Rehberlik öğretmenleri ile her öğrencinin yaş dönemine özgü gelişim görevlerini başarı ile tamamlaması ve bir üst gelişim dönemine hazırlanması için bireysel destek sağlanıyor.

Öğrencilere hazır çözümler önermek yerine problem tespiti ve çözümünde farklı durumlara karşı donanım kazandırmak amaçlanıyor.

ULUSAL VE ULUSLARARASI PROJELER
İhlas Eğitim Kurumları’nda ulusal ve uluslararası projelere hazırlık çalışmaları için öğrenci ve öğretmenlerden oluşan takımlar kuruluyor. Farklı alanlarda kurulan takımlar belirlenen amaçlar doğrultusunda çalışıyor ve büyük başarılar elde ediyor. TÜBİTAK projelerinden Model Birleşmiş Milletler etkinliklerine kadar farklı sahalarda çalışma yapan öğrenciler, hem proje yaptıkları alanda ilerleme gösteriyor hem de takım çalışmasında büyük bir gelişim sağlıyor.

Erasmus projesine katılan öğrenciler, farklı ülkelerden gelen okulların öğrencileriyle birlikte çalışarak proje geliştiriyor ve Avrupa ülkelerine seyahat ediyorlar. Avrupa Gençlik Parlamentosu (EYP) kulübündeki öğrenciler, henüz lise sıralarında dünya siyaset sahnesine çıkıyor ve Avrupa Gençlik Parlamentosu’nda söz sahibi oluyorlar. Model Birleşmiş Milletler (MUN) Kulübündeki öğrenciler ise üniversiteler, eğitim kuruluşları ve dünyanın pek çok akademik otoritesi tarafından öğrenciler için en prestijli akademik aktivite olarak kabul edilen MUN Konferanslarında kürsüye çıkarak fikirlerini ifade edebiliyorlar.

İhlas Koleji öğrencileri Türkiye’de ve yurt dışında katıldıkları MUN etkinliklerinden birçok ödülle döndüler. Ayrıca birçok farklı alanda ulusal projelere de katılan öğrenciler, TÜBİTAK proje yarışmasında pek çok derece kazandılar. Bilim olimpiyatlarında altın madalya alan İhlas Eğitim Kurumu öğrencileri, proje yarışmalarında da bölge ve Türkiye dereceleri elde ettiler.

SOSYAL VE SPORTİF ETKİNLİKLER
İhlas Eğitim Kurumları’nda sosyal ve sportif etkinlikler akademik gelişimin ayrılmaz bir parçası olarak görülüyor. Öğrenciler küçük yaştan itibaren kişisel ve takım sporları alanlarında desteklenerek bedensel ve psikolojik olarak sağlıklı bireylerin yetiştirilmesi hedefleniyor. Okçuluk, kürek, voleybol, judo, karate, yüzme, güreş ve artistik buz pateni gibi dallarda, bireysel ve takım olarak birçok Türkiye ve Avrupa dereceleri alındı. Bu çalışmalara katılan öğrencilerin sayısını artırmak ve yeni şampiyonlar yetiştirmek için çalışmalar düzenli devam ediyor.

İhlas Lisesi öğrencisi Mete Gazoz’un 2020 Tokyo Olimpiyat Oyunları’nda okçuluk dalında Şampiyon olması, sportif alanda elde edilen başarıları zirveye taşıdı. İhlas Lisesi öğrencisi Mete Gazoz’un 2020 Tokyo Olimpiyat Oyunları’nda okçuluk dalında Şampiyon olması, sportif alanda elde edilen başarıları zirveye taşıdı.

DEĞERLER EĞİTİMİ
İhlas Eğitim Kurumları 1996 yılında “Eğitim Gönüllere Dokunmaktır” sloganıyla yola çıktı ve kurucusu Enver Ören’in okulun amacını açıklarken ifade ettiği “İyi insan yetiştirmek” düsturunu hep ön planda tuttu. Kendisine emanet edilen çocukları önce iyi, sonra başarılı bir insan olarak yetiştirmek amacında, değerler eğitiminin önemli bir yeri vardır. Düzenlenen değerler eğitimi temalı bir yarışmada, İhlas Eğitim Kurumları öğrencilerinin, Türkiye birincisi olması, bu yaklaşımın somut bir neticesi olarak görülmektedir.

SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ
İhlas Eğitim Kurumları bünyesinde öğrenciler tarafından kurulan Umut Ağacı ve Bir Adım da Sen At kulüpleri, kurulduğu günden beri farklı okullara ziyaretler düzenledi. Okul kütüphanelerine
katkıda bulundu. Gün boyu öğrencilerle çeşitli etkinlikler gerçekleştirdi. Köy okullarına destek için düzenlenen kitap yardım kampanyaları ile birçok köye yüzlerce kitap hediye edildi. Kulüp faaliyetleri kapsamında gerçekleştirilen; hayvan barınakları ziyareti, doğayı koruma projeleri, yardım kermesleri ve konferans programlarıyla tüm öğrencilerde sosyal konularda bir farkındalık oluşturulması amaçlanıyor. Kulüp öğrencileri Afrika’da su kuyusu açma ve katarakt ameliyatı yaptırma gibi büyük çaplı projeleri de büyük bir başarıyla yürütüyor.

Öğrencilerin sosyal gelişimlerini desteklemek amacıyla tüm okullar yıllık sosyal etkinlik takvimi oluşturup uyguluyor. Bu takvim; il içi, yurt içi ve yurt dışı gezi, yarışma, şenlik, fuar gibi farklı başlıklar altında oluşturuluyor. Yapılan sosyal etkinlikler ile veliler ve öğretmenler, öğrencilerini daha iyi tanıma imkanına sahip oluyorlar.

Türkiye’de yaşanan ve tüm ülkeyi acıya boğan depremden sonra da İhlas Koleji öğrenci, öğretmen velileri büyük bir hızla organize olarak büyük bir yardım kampanyası düzenlemişler ve yaraları sarmak için seferber olmuşlardır.