İhlas Ev Aletleri İnovaLİG te

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM)’nin A.T. Kearney’in desteği ile düzenlediği IMP3rove metodolojisinin kullanıldığı ve İhlas Ev Aletleri’nin de listede yer aldığı 2016 İnovaLİG sonuçlandı.

TİM’in A.T. Kearney’in desteği ile düzenlenen ve dünya genelinde 67 ülkede uygulanan IMP3rove metodolojisinin kullanıldığı 2016 İnovaLİG sonuçlandı. Ligde yarışan 761 şirket arasında inovasyon yönetiminin “İnovasyon Organizasyonu ve Kültürü” kategorisinde İhlas Ev Aletleri 761 şirket arasında 25’nci olma başarısını gösterdi.

İnovaLİG listesi, Türkiye İhracatçılar Meclisi ve A.T. Kearney’in titizlikle yürüttükleri analiz süreci ve sonrasında jüri üyelerinin de incelemeleri neticesinde belirlendi. İhlas Ev Aletleri’nin göstermiş olduğu bu başarı sonrasında değerlendirmelerde bulunan Genel Müdür Dr. Ömer Kamber, Ar-Ge çalışmalarının ve bunun neticesi olarak ürettikleri inovatif ürünlerin tabi olarak bu başarıyı getirdiğine belirterek acıkmalarda bulundu.

“Türkiye’nin önünde şu anda 2023 hedefleri var. Bu hedeflerin yakalanmasında şüphesiz inovasyonun çok etkisi olacak. Bu program, inovasyon kültürünün ve bu bilincin yaygınlaştırılması için önemli bir adım ve farkındalık oluşturmak için yapılmış yerinde bir çalışma ve İhlas Ev Aletleri olarak biz de bu manada Türkiye’nin gelişmesine büyük katkı sağlıyoruz. Bunun en mühim göstergesi ise TÜBİTAK’tan almış olduğu destekler sonrasında ortaya koyduğumuz Ar-Ge çalışmaları ve bunun neticesi olarak ürettiğimiz inovatif ürünlerle 50’ye yakın ülkeye ihracat yapmamızdır. İnovasyon çerçevesinde hareket ederek ve hatta bu kültürü şirketimize benimseterek daima ileriye ve yeni ufuklara adım atma gayreti içindeyiz. Ortaya koyduğumuz her yeni başarı ise bizi hem Türkiye’de hem de dünyada daha üst sıralara taşıyacağını inanıyoruz” diyen Kamber, bu başarılarının en mühim sebebinin ise buna inanan ekip arkadaşlarının gayretleri çalışmaları olduğunu açıkladı.

İnovaLİG nedir?
İnovaLİG, Türkiye İhracatçılar Meclisi ile uluslararası yönetim danışmanlığı firması olan A.T. Kearney’nin işbirliğiyle düzenlenen bir inovasyon geliştirme programıdır. Bu yol ile ülkemizdeki gerek kamu, gerek özel sektör kuruluşlarında inovasyon bilincinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu program ile Türkiye’deki firmaların inovasyon karneleri çıkarılarak her yılın inovasyon liderleri belirleniyor. Bu sayede bu ligde yer alan firmalar hem Türkiye hem de Avrupa standartlarında inovasyon karnelerini de elde etmiş oluyorlar. Ayrıca şirketlerin organizasyonlarına ve günlük operasyonlarına da inovasyon kültürünü yerleştirmeleri açısından mühim bir fırsat sunulmuş oluyor.